ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
(ЯСЛА-САДОК) №16 «ПРОЛІСОК»
БІЛОЦЕРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ
з проблеми:

ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ ПРО ОСОБИСТУ БЕЗПЕКУ У ДІТЕЙ


Підготувала
вихователь В.В.Листопад

Щоб досягти більш високої результативності з формування знань про особисту безпеку у дітей слід побудувати навчально-виховний процес на основних дидактичних принципах: систематичності, науковості, відповідності віку дітей, сезонності, зв’язку з іншими видами діяльності.Так, восени вивчаючи тему "Рослини", можна використовувати муляжі їстивних та отруйних грибів, таблиці з малюнками отруйних і лікарських рослин. Під час екскурсії до осіннього лісу діти вчаться пізнавати у природному оточенні вивчені рослини і застосовувати на практиці правила поводження з ними. Але не потрібно забувати про те, що всі отруйні рослини не можна знищувати, бо все це потрібно в природі - "Прийшов у гості до природи - почувайся як вдома, але не роби нічого, що вважав би неможливо робити у гостях". Таким чином, формуються не тільки знання по безпеці життєдіяльності, а й елементарний природоохоронний світогляд, формуються засади життєвої компетентності.Взимку опрацьовуючи з дітьми теми: "Віруси", "Мікроби", "Бактерії", "Зимонька прийшла, хуртовину принесла", "Причини дитячого травматизму взимку", "Перша допомога" проводимо консультації з батьками "Профілактика інфекційних захворювань", це дає можливість всебічно поповнити інформованість дитини і батьків.Навесні вихователь пропонує ознайомити дітей з такими природними явищами, як повінь, буря, ураган, землетрус, їх наслідками та правилами під час стихійних лих.Щоб посилити ефект сприйняття більшість занять проводили в ігровій формі, інтегрованого або комплексного характеру, з дослідницькою роботою та дидактичними іграми. Цікаві сюжети занять діти охоче обігрують як у повсякденному житті, так і у сюжетно-рольових іграх "Пожежники", "Водії", "Лікарня" та інші.В групі необхідно створити матеріальну базу: виготовити таблиці-планшети стихійних лих, розробити пам’ятки для батьків та дітей по БЖД, виготовити дидактичні ігри, кросворди, ребуси, анограми, чайнворди, розфарбовки та інше.Виникнення в дитини інтересу до здорового способу життя, завжди радує зацікавлених у розвитку малюка батьків та вихователів. Адже народження інтересу свідчить про формування особистості дитини, її спостережливість у життєвих ситуаціях, ставлення до навколишнього світу, ініціативність та активність при надзвичайних ситуаціях.Робота якого планується з урахуванням сезонності та з метою:формування уявлень про можливі небезпеки природного і техногенного характеру, відпрацювання поведінки, адекватної ситуації;ознайомлення дошкільнят з причинами виникнення надзвичайних ситуацій під час бесід, ігрових заходів, прогулянок; виховання гуманного ставлення до людей, які потрапили в біду;забезпечення дітей тематичним ігровим матеріалом за допомогою батьків.Роботу з кожної теми починаємо з ретельної підготовки літератури, матеріалу, наочності для бесід. Наступним етапом по вивченню теми є ігри – дидактичні, сюжетно-рольові, в яких діти підключаючись до процесу гри вчаться жити в нашому світі - досліджуючи, експериментуючи, навчаючись. Ігри з безпеки життєдіяльності виховують у дітей не тільки грамотність у поводженні під час небезпеки, а й уміння виконувати завдання, аналізувати ту чи іншу ситуацію, перспективно мислити, прогнозувати. Крім цього в іграх у вихованців розвивається досвід спілкування, вони вміють об’єднуватися для розв’язання проблемної ситуації, можуть показати іншим, як її розв’язати.Щоб спостерігати розвиток кожної дитини треба використовувати картки успішності, де чітко відображено зміст, який свідчить чому навчилась дитина, які знання, уміння та навички з безпеки життєдіяльності вона набула.


Кiлькiсть переглядiв: 761

Коментарi