• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка фіз. інструктора

/Files/images/картинка на фіз.вих.jpg

КАЧАНЕНКО ОЛЕНА ВІТАЛІІВНА

Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» – збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.

Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня є обов’язковими для дітей дошкільного віку. Вони мають мету – сприяти зміцненню здоров’я, підвищенню розумової працездатності дітей, активізації рухового режиму у дошкільному закладі.


/Files/images/фіз.вих-фактори.jpg

/Files/photogallery/форми роботи фізрука.png

Як здійснюється наступність з фізичного виховання в дитячому садку та сім’ї.

Велике значення нормального фізичного розвитку зумовлювалось цілком реальними життєвими потребами. У діяльності трудової людини завжди постає немало таких проблем, для подолання яких потрібні чималі фізичні зусилля. Сила і витривалість, стійкість і спритність в народі високо ціняться. Ці риси батьки прагнули виховати в своїх дітей. Крім того, народ давно збагнув, що фізичне виховання нерозривно пов'язане з іншими сторонами формування особистості.

Роль сім’ї у вихованні дітей — велика і відповідальна. Батьки є першими вихователями, які зміцнюють і загартовують організм дитини, розвивають її мову і мислення, волю і почуття, формують її інтереси, прагнення, смаки, здібності, виховують любов до знань, допитливість, спостережливість, працьовитість. Сім’я в доступних їй межах і формах здійснює завдання розумового, морального, естетичного і фізичного виховання дітей, дбає про їх гармонійний розвиток.

Часто сімейне виховання та виховання у дитячому садку відрізняється одне від одного. Вдома дитина дістає одні навички, вміння, зразки поведінки, а у дитячому садку – інші. Батьки хочуть бачити своїх дітей здоровими не всі розуміють і знають, як це зробити. Доведено, що тільки єдність вимог здорового способу життя в родині і в дитячому садку сприяють формуванню у дитини позитивного ставлення до свого здоров’я.

Важливу роль у фізичному вихованні дітей відіграє сім’я. Категорично і однозначно визначав роль батьків у вихованні дітей Ж. Руссо. Він вважав, що той, хто не може виховувати дітей, не повинен їх мати, і ні бідність, ні робота, ні повага людей не позбавляють батьків від обов’язку виховувати самому своїх дітей.

«Діти – живі квіти землі» – так поетично виразив глибоку думку А.М. Горький. А вирощують ці квіти насамперед у родині: батьки самою природою призначені і суспільством уповноважені бути першими вихователями своїх дітей.

Народна педагогіка ставить піклування про здоров'я та фізичний розвиток дітей на перше місце. («Нема щастя без здоров'я», «Здоровому все здорово»). З цього, по суті, й розпочинається виховання дитини в сім'ї. Зразу ж після появи немовляти на світ батьки вважають своїм першим і головним обов'язком піклуватись про здоров'я. Так, співаючи над колискою немовляти, мати бажає своєму дитяті «рісточки у кісточки», «здоров'ячко на сердечко» ' і хоче, щоб воно «спало не плакало, росло — не боліло».

Більшість батьків, на жаль, ставлять під сумнів цінність занять фізичними вправами, а отже, і доцільність витрачання часу на цей вид діяльності.

Для формування у дитини свідомого ставлення до свого здоров’я, збереження та зміцнення його, батькам потрібно:

ü Бути добрим і гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до свого здоров’я.

ü Вести здоровий спосіб життя.

ü Загартовуватися разом з дитиною.

ü Виконувати ранкову гімнастику.

ü Більше часу проводити на свіжому повітрі.

ü Пам’ятати: «Ви є прикладом для наслідування».

ü Дотримуватися режиму харчування.

ü Дотримуватися правил гігієни самим та привчати до цього дітей.

ü Пам’ятайте: хороший настрій, добрі відносини – цезапорука здорової сім’ї, особистого здоров’я вашого та ваших дітей.

Батьківський приклад –це кращий метод навчання дітей, кращим переконанням для дітей зберігати та зміцнювати своє здоров’я.

Щоб не виникало запитань у батьків, чому їхні діти такі мляві, бліді, з поганою поставою, непристосовані для фізичних вправ та навантажень, чому у дітей болить голова та ін., вони повинні поглянути на свій спосіб життя.

Однією з форм активного відпочинку дітей та зміцнення їх здоров’я є участь разом з батьками у пішохідних, велосипедних та лижних прогулянках. Такі походи виховують у дітей почуття дружелюбності, взаємодопомоги, розвивають витримку, сміливість, витривалість. Такі прогулянки дають можливість ознайомити дітей з красою рідної природи, з поняттям сімейного відпочинку.

Значний інтерес у дітей викликають вправи спортивного характеру. Взимку –катання на санчатах, ковзанах, лижах, сноуборді. Влітку – плавання, катання на велосипедах та ін.

Батьки повинні підтримувати інтерес та потяг до занять спортом. За висловом А.С.Макарена, батьки повинні «обладнати для дітей спортивний шлях».

Для забезпечення ефективності фізичного виховання батьки повинні знати, який виховний вплив на дітей здійснюється у дитячому садку. Такі знання необхідні для дотримання наступності і забезпечення єдиної педагогічної лінії в пред’явленні вимог до дитини. Адже в комплексі виховних заходів кожен елемент повинен чітко виконувати свої функції. В іншому випадку система не спрацює.

Між сім’єю і дитячим садком повинна бути створена атмосфера ділових, товариських стосунків, у яких менторському тону нема місця, бо йдеться про об’єднання зусиль для досягнення спільної мети. Водночас варто враховувати умови і можливості сім’ї та дитячого садка. Рухових дій переважно навчають в дитячому садку. Для оздоровчо-загартовуючого впливу на організм, формування постави, виховання гігієнічних навичок кращі умови має сім’я. Мати не вчить свою дитину техніки стрибка, але її виховний вплив не припиняється і тоді, коли дитина сидить за обідом, грається або відпочиває. Робота над поставою, культурою поз і манер (хода, жестикуляція, міміка) відбувається паралельно з навчанням дітей спілкуватися з людьми, з повагою ставитися до них. Особлива роль жінці-матері у фізичному вихованні дітей відводиться Оксаною Суховерською: "Через жінку можна оздоровити цілий народ. Жінка й мати може привести на світ здорове покоління, як вихователька — може покермувати дальшим здоров’ям дітей та впоїти в них переконання, що здоров’я — це скарб, що є власністю не лише даної одиниці, але цілого народу".

Отже, замінити сімейне виховання неспроможна жодна інституція. Сім’я завжди була й залишається природним середовищем первинної соціалізації дитини.


/Files/images/DSC06965.JPGГрупа раннього віку на фізкультурі на повітрі.

/Files/images/SAM_5322.JPGЗимові розваги. Катання на сноуборді.

Кiлькiсть переглядiв: 340

Коментарi