ДО ТИЖНЯ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ
Пам’ятка для батьків дітей молодшого дошкільного віку по вихованню грамотного пішохода

Пам'ятка для батьків дітей молодшого
дошкільного віку по вихованню грамотного пішохода:
Батьки – активні помічники педагогів у формуванні в дітей дисциплінованої поведінки на вулиці, дотримання ними правил безпеки.
У молодшому дошкільному віці дитина повинна засвоїти наступне:
1. Без дорослих на дорогу виходити не можна, йдеш із дорослим за руку, не виривайся, не сходь із тротуару;
2. Ходити по вулиці треба спокійним кроком, дотримуючись правої сторони тротуару;
3. Переходити дорогу можна тільки по пішохідному переходу на зелений сигнал світлофора, переконавшись, що всі автомобілі зупинилися;
4. Проїзджа частина призначена тільки для транспортних засобів;
5. Рух транспорту на дорозі регулюється сигналами світлофора й міліціонером-регулювальником;
6. У суспільному транспорті не виглядати з вікон, не виставляти руки, не викидати будь-які предмети.
Усі ці поняття дитина засвоїть більш міцно, якщо її знайомлять з Правилами дорожнього руху систематично, ненав'язливо. Використовуйте для цього відповідні ситуації на вулиці по дорозі в дитячий садок. Перебуваючи з малям на вулиці корисно пояснювати йому все, що відбувається на дорозі із транспортом, пішоходами. Наприклад, чому в цей момент не можна перейти проїзджу частину, які на цей випадок існують правила для пішоходів і автомобілів, вкажіть на порушників, відзначивши, що вони порушують правила, ризикуючи потрапити під транспортні засоби, що рухаються.
Щоб розвити в дитини зорову пам'ять, закріпити зорові враження, запропонуйте маляті, повертаючись з ним із дитячого садка, самому знайти дорогу додому, або навпаки, привести вас ранком у дитячий садок.
Не залякуйте дитину вулицею – панічний страх перед транспортом не менш шкідливий, ніж безтурботність і неуважність!
Корисно читати дитині вірші про Правила дорожнього руху й показувати малюнки з дорожніми знаками й різними дорожніми ситуаціями. Купіть дитині іграшкові автомобілі, автобуси, світлофори, фігурки регулювальників і організуйте ігри за придуманими вами сюжетами, що відображають різні ситуації на вулиці. Гра - гарний засіб навчання дитини дорожній грамоті.
Пам’ятайте! Дитина вчиться законам вулиці, беручи приклад з вас – батьків, інших дорослих. Нехай ваш приклад вчить дисциплінованій поведінці на вулиці не тільки вашу дитину, але й інших дітей.
Намагайтеся зробити все можливе, щоб захистити дітей від нещасних випадків на дорогах!

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
(ЯСЛА-САДОК) №16 «ПРОЛІСОК»
БІЛОЦЕРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Робота з батьками.
Засідання школи
«Здорової сім’ї»
з проблеми:
«Допоможи собі сам»

Вихователь: Листопад В.В.
ХІД ЗАХОДУ


Вступне слово. Проблема здоров’я залишається актуальною в усі часи, незважаючи на зовнішні та внутрішні проблеми країни. Ця істина відома всім, адже для забезпечення майбутнього держави повинна зростати здорова нація.
Екологія, ком’ютеризація, замінна одвічних цінностей новими, не завжди прийнятними, складність та напруженість життя, шалені ритми призводять до того, що проблема безпеки та здоров’я відходить на другий план. Але безпека не може існувати на задвірках.
Статистика свідчить, що останнім часом знижується рівень здоров’я дітей та молоді.
Життя не завжди протікає спокійно. Щодня ми слухаємо новини. Серед них багато прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як важливо у таких ситуаціях, щоб людина не розгубилась, взяла себе в руки і пригадала, як поводитися за таких обставин, як врятуватися самій і як допомогти іншим.
Важливість профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності дуже актуальна. Наша сьогоднішня зустріч має назву допоможи собі сам *Допоможи собі сам.* Ми її присвячуємо тому, щоб навчитися знаходити вихід із скрутних життєвих ситуацій.

А розпочати я її хочу віршем.

Життя – цікава штука,
Не проста його наука:
Щоб щасливо проживати,
Про безпеку треба дбати!
Про безпеку треба знати
Та усіх її навчати.
Отже, друзі, ви навчайтесь,
У ряди наші вливайтесь.
І біляві, й чорноброві,
і дорослі, і малі,
І всі люди на землі.
Як прийде незване лихо,
З громом, з грюкотом чи тихо,
В паніку ви не впадайте,
Допомогу надавайте!
І собі, своїм сусідам,
Всім кого, торкнулись біди.

Зібралися ми з вами, щоб поспілкуватися і навіть, щоб позмагатися. У нас є дві команди: *Іскринка* і *Вогник*. У кожній команді по чоловік. Шановні члени журі.

Гра-розминка. А зараз проведемо розминку команд. Вам потрібно відповісти на ряд запитань. Коли команда знає правильну відповідь – піднімає зелену картку, а тоді відповідає.

Що ж таке безпека – це стан, коли нічого не загрожує твоєму життю та здоров’ю.
Що ж тоді безпека життєдіяльності – це наука про збереження здоров, я і безпеки перебування людини в навколишньому середовищі.
Що таке стихійне лихо – це явище природи, яке виникає раптово, має надзвичайний характер і призводить до порушень нормального життя, навіть до загибелі людей та знищення матеріальних цінностей.

Яке ви знаєте стихійне лихо? (землетруси, повені, оповзі, урагани, снігові замети, ожеледь)

Які ви знаєте надзвичайні ситуації техногенного характеру? (аварії, катастрофи, що пов’язані з діяльністю людей).

Коли відбулася аварія на Чорнобильській АЕС?
(26 квітня 1986)

Назвіть правильну послідовність звертання у разі небезпеки до пожежної частини. (набрати 101, назвати адресу, назвати прізвище, повідомити, що сталося).

На який номер потрібно телефонувати, якщо ви відчули запах газу? (104)

Як зветься працівник міліції, який регулює рух транспорту та пішоходів? (регулювальник).

Що означає червоне світло світлофора?
(рух заборонено).

Як називається місце, де постійно зупиняються автобуси та тролейбуси?(зупинка)

Що повинен робити водій, побачивши знак, *Обережно діти*? (зменшити швидкість).

Ми стоїмо біля переходу, де немає світлофора, як у такому випадку безпечно перейти дорогу? (потрібно зупинитися на тротуарі, подивитися ліворуч, впевнитися, що машини відсутні, або знаходяться на безпечній відстані, дійти до середини дороги, подивитися праворуч, коли від машин дорога вільна, далі йди собі спокійно!

Гра-естафета. У побуті, в поході, під час навчання може статися непередбачуване - травми. Допомогти людині необхідно до прибуття карети *Швидкої допомоги* . Що слід мати під рукою? Це ми перевіримо під час гри-естафети *Лікар Айболить* . (серед купи звалених на столі предметів кожен учасник команди має вибрати лише один предмет і перенести його до аптечки, розташованої на іншому столі, повернутися як найшвидше до команди і передати естафету : йод, зеленка, активоване вугілля, бинт, пластир, джгут, перекис водню.
Оцінюється правильність вибору та швидкість виконання завдання.

А зараз ще одне змагання на кращого лікаря.( з кожної команди обирають потерпілого лікаря, умовно). Кожен з лікарів виконує своє завдання: Перев’язує руку, ногу, голову, накладає шину. Оцінюється швидкість правильність виконання завдання.

Підбиття підсумків змагання.

Тепер, коли команди відпочивають після виконаних завдань, послухаємо журі.
Ви оцінили роботу наших рятівників, кому ви віддали перевагу і першість.

Змагання. Проведемо останній конкурс, який називається *Найрозумніший*. Для вас підготовлені картки із відповідними цифрами. Кожній цифрі відповідає певне запитання. Команди по черзі називають цифру і відповідають на поставлене запитання. Переможцем стане команда з найбільшою кількістю правильних відповідей.
1. Що треба робити, коли в будинку виникла пожежа? (вимкнути електроприлади та газ, викликати пожежників по телефону 101, вийти з помешкання надвір).
2. З якої висоти можна пірнати у воду у незнайомому місці? (у незнайомому місці не можна купатися, а тим паче – пірнати. Під водою можуть бути небезпечні предмети: каміння, корчі, рештки металевих конструкцій)
3. Повінь застала вас вдома, які ваші дії? (коли прибуває вода, потрібно шукати порятунку на підвищених місцях).
4. Що означає цей знак пожежної безпеки? ( забороняється гасити водою).
5. Уявіть, що ви йдете полем! Почалася гроза, ваші дії? (знайти низину і присісти, щоб не бути найвищою точкою на місцевості).
6. Ви готуєте обід. Раптом на сковороді зайнялася олія. Що краще зробити? (накрити сковороду мокрим рушником; засипати пральним порошком).
7. Які ви знаєте первинні засоби пожежегасіння. (відро з водою, ящик з піском, вогнегасник).
8. Що означає цей знак пожежної безпеки? (забороняється куріння).
9. Якщо ви прокинулися в задимленій кімнаті, що вам потрібно робити? (слід негайно подбати про захист органів дихання, опуститися на підлогу, де менше диму, закрити рот і ніс тканиною, вибиратися із задимленого приміщення уздовж стіни).
10. На вас загорівся одяг, ваші дії?
(зупинитися, впасти, котитися).
11. Що означає цей знак пожежної безпеки? (забороняється користуватися відкритим вогнем).
12. Причини пожежі, викликаної дітьми? (ігри з вогнем).
13. Випари якої з перелічених речовин найбільш токсичні: хлор, аміак, ртуть)?
14. Ви виходите на вулицю в спеку, що необхідно мати при собі? ( головний убір, носову хустку, воду).
15. Що означає цей знак пожежної безпеки? (забороняється користуватися електронагрівальними приладами).
16. Вас укусив павук, що слід зробити в першу чергу? (обробити ранку йодом).
17. У разі якої загрози необхідно прийняти таблетку йодного калію? (радіоактивне зараження).
18. Людину вразило електричним струмом, що необхідно зробити? (звільнити від контакту зі струмом, покласти на спину, забезпечити вільний доступ повітря).
19. Що означає цей знак пожежної безпеки? (обережно! легкозаймисті речовини).
20. Яку допомогу необхідно надати у разі випадкового порізу вени? (накласти джгут вище місця поранення).

Конкурс завершено, слово надається журі.
Закінчити нашу зустріч хочу віршованими рядками.

Доки діти невеличкі,
Захищати вчить від бід,
Виробляйте добрі звички
І робити все, як слід!

І щоб діточки були здорові,
Вчіть здоров’я берегти
І тоді батьків, повірте
Щасливіших не знайти!

До нових зустрічей в «Школі здорової сім’ї»

ВИВЧАЄМО ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ РАЗОМ
З ПРАЦІВНИКАМИ РЯТУВАЛЬНОЇ СЛУЖБИ

Вже доброю традицією стало відвідування дітьми дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 16 «Пролісок» державної пожежно-рятувальної частини № 3 міста Біла Церква.
Ось і в перші дні осені, з метою збереження життя та здоров’я вихованців було організовано та проведено екскурсію.
Працівник пожежної частини, начальник караулу, ст. лейтенант служби ЦЗ Лисович Олег Миколайович ознайомив дітей з пожежною безпекою, правилами поводження з вогнем та засобами пожежогасіння.
Вихованців садочка ознайомили з рятувальною технікою, було показано автомобіль першої допомоги, аварійно-рятувальне спорядження та інструменти, що допомагає працівникам у надзвичайних ситуаціях.
Пожежний, сержант служби ЦЗ Григор Юрій Геннадійович продемонстрував умовне гасіння пожежі та ознайомив дітей з правилами пожежної безпеки у побуті. Особлива увага зверталась на обережне поводження з сірниками та іншими легкозаймистими предметами та іграшками. Діти із задоволенням брали участь у проведенні запропонованих конкурсів та вікторин на протипожежну тематику. А на завершення всі мали змогу сфотографуватись разом з рятувальниками у справжньому пожежному автомобілі, найспритніші навіть встигли відчути себе водіями, сівши за кермо.
В процесі екскурсії діти отримали вдосталь позитивних емоцій. Найголовніша мета досягнута, адже діти усвідомили, що в багатьох випадках саме від знань, умінь та навичок залежить їх життя та здоров’я.

Працівники ДНЗ № 16 «Пролісок»
вихователь-методист Хитрова І.І.
вихователь Редько Л.П.
вихователь Листопад В.В.

Кiлькiсть переглядiв: 501

Коментарi