Як підготувати дитину до відвідування дитячого садка?


Для того, щоб дитина могла швидко і безболісно адаптуватися до умов суспільного виховання, необхідно готувати її до вступу в дитячий сад.
Розкажіть дитині, що таке дитячий садок, навіщо туди ходять діти. Наприклад: «Дитячий садок - це такий гарний будинок, куди мами і тата приводять своїх малюків. Я хочу, щоб ти познайомився і потоваришував з іншими дітьми і дорослими. В садку є маленькі столики і стільчики, маленькі ліжечка, маленькі раковини для вмивання, маленькі шафи, багато цікавих іграшок. Ти все зможеш розглянути, помацати, пограти з цими речами. У садку діти їдять, гуляють, граються, навчаються».
Проходячи повз дитячий садок, з радістю нагадуйте дитині, як їй пощастило - вона зможе ходити сюди.
Домашній режим необхідно заздалегідь перебудувати під розпорядок дитячого садка. Поступово, протягом певного періоду, підлаштовуйте режим дня дитини до режиму дня у дитячому садку. Необхідно піднімати малюка зранку не пізніше, ніж за 1 годину до виходу в дитячий садок. Дитина повинна приймати їжу в той же час, що і в дитячому садку. Одним з важливих режимних моментів є денний сон. Його також необхідно змістити на час, у який він проходить в дитячому садку.
Велике значення має те, як у дитини сформовані культурно-гігієнічні навички та навички самостійності. У дворічному віці малюк повинен вміти тримати ложку і їсти сам, самостійно помити руки і вмити обличчя, вміти користуватися носовою хустинкою, гратись з іграшками, повинен бути привчений до горщика і проситися на нього за потребою. Крім цих вимог, дворічний малюк повинен вміти одягатися і роздягатися за допомогою дорослого.
Якщо дитина боїться заходити до групу, де багато дітей, приходьте раніше, коли дітей мало або взагалі першими. У вихователя буде можливість поспілкуватися довше особисто з дитиною.
Психологи виявили чітку закономірність між розвитком предметної діяльності дитини та її звиканням до дитячого садка. Найлегше адаптація протікає у малюків, які вміють довго, різноманітно і зосереджено грати з іграшками. Вперше потрапивши в садок, вони швидко відгукуються на пропозицію виховательки пограти, з цікавістю досліджують нові іграшки. У випадку ускладнень такі діти завзято шукають вихід з ситуації, не соромлячись, звертаються по допомогу. Вони люблять разом з вихователькою вирішувати предметні завдання: зібрати пірамідку, матрьошку, елементи конструктора. Для дитини, що вміє добре грати, не складає труднощів увійти в контакт з будь-яким дорослим. Тому вам необхідно враховувати ці нюанси у вихованні та розвитку дитини.
Ніколи не лякайте дитину дитячим садком. У період адаптації емоційно підтримуйте малюка. Щоб звикання до дитячого закладу проходило легше, треба зробити його поступовим. У перші 3-4 дні дитина приходить в дитячий садок нагодованою і залишається в групі до обіду. За цей час вона вивчає нові приміщення, знайомиться з іншими дітьми. Якщо малюк у хорошому настрої, активний, легко відпускає батьків, вони можуть в наступні 2-3 дні залишити дитину спати, але радимо відразу після денного сну забрати її. Далі можна залишити малюка в групі на цілий день.
Процес пристосування (адаптації) до дитячого садка проходить досить індивідуально. Одні діти легко і швидко звикають, не примушуючи батьків турбуватися та переживати. Інші, навпаки, звикають довго, хворобливо, а іноді й зовсім не можуть адаптуватися.
У період адаптації у дитини відбувається зміна динамічних стереотипів – раніше сформованих звичок та устрою життя. Додайте до цього й так звану імунну та фізіологічну ломку, подолання психологічних перешкод. Тому малюк переживає стрес, прояви якого різноманітні – відмова від їжі, сну, спілкування з оточуючими, занурення у себе, плач, хвороби. Щоби адаптація до дитячого садка проходила легше, слід підготувати малюка до того, що скоро у його житті настануть зміни.
Головною педагогічною умовою успішної адаптації дитини до умов виховання в дитячому садочку є єдність вимог до малюка в сім’ї та дитсадку. З цією метою батьків знайомлять з умовами життя дітей у групі, а також вихователь знайомиться з умовами виховання дитини вдома, його індивідуальних особливостях, звичках. Бажано, щоб умови та вимоги до дитини з боку дорослих максимально співпадали. Стосується це, насамперед, режиму дня, навичок самообслуговування, культури поведінки. Також батьки повинні підготувати до відвідування дитячого садка і саму дитину. По-перше, слід організувати спілкування малюка з іншими дітьми – під час прогулянок, відвідування сімей з дітьми. Малюк повинен навчитися спілкуватися, ділитися іграшками, грати і поводитися у дитячому суспільстві. По-друге, чим більше навичок самообслуговування засвоїть дитина, тим легше буде відбуватися адаптація до дитячого садка. Вирішити це питання – батьківська справа.

До вашої уваги корисна інформація


ЯК ЗАРАДИТИ CВОЄМУ МАЛЮКУ.

Інколи, незважаючи на те, що педагоги і батьки відповідально поставилися до входження новачка до нових умов життєдіяльності, він усе одно плаче. Однак плакати дитина не має, адже тривале перебування в нервовому напруженні однозначно негативно позначається на її здоров'ї. Як можна розв'язати цю проблему? На що дорослим варто звернути увагу передусім?Дитина не має плакати. Тож дорослі — батьки і педагоги — по­винні подбати про те, щоб дитина приходила до дитячого садка без сліз, навіть уперше. Як цього досягти? Відповідей на це склад­не запитання стільки, скільки і дітей. Віднайти для кожного малю­ка той засіб, що полегшить його адаптацію до умов дитячого садка, які є новими для нього, не так вже й складно. Треба лише прагну­ти бачити перед собою дитину з усіма її індивідуальними особ­ливостями, а вміння та умови, які допоможуть дорослим у цьому, з'являться обов'язково.Безумовно, педагогічні працівники дитячого садка всіляко допо­магають батькам полегшити процес адаптування кожної дитини, провідна роль під час налаштування дитини до входження в нові умови життєдіяльності належить батькам. Тому основне за­вдання під час адаптації дитини до дитячого садка — розширення досвіду батьків, пропонування їм широкого діапазону можливостей щодо полегшення адаптації дитини до дитя­чого садка. Також важливо навчати батьків спостерігати за поведін­кою своєї дитини й аналізувати її, відшуковуючи можливі варіанти розв'язання складних ситуацій.Здебільшого вперше до дитячого садка діти йдуть у період ран­нього віку, тому важливість урахування індивідуальних особли­востей і запобігання труднощам під час адаптації значно зростає саме з огляду на вік малюків. Період раннього віку є визначальним щодо становлення особистості дитини, її психічного і психологічно­го розвитку, тому є відповідальним для дорослих, особливо щодо їх­ніх виховних впливів.Моменти, що допомагають дитині адаптуватися. Насамперед маємо звернути увагу батьків на моменти, які безумовно впливають на перебіг адаптації, однак є настільки буденними, що інколи про них забувають.Батькам варто повідомити педагогів групи, якими іменами вони зазвичай називають дитину вдома (незалежно від її повного імені). Наприклад, якщо хлопчика звати Сашко, імовірно, що в гру­пі можуть бути ще діти з таким самим іменем. І тоді його почнуть називати на ім'я та прізвище, як-от Сашко Іванов, що для хлопчи­ка буде несподівано, неприродно, незвичайно, адже зовсім він не Сашко Іванов, а Саня, Шурик чи Олесь, а то й Зайчик, Крихітка або Сонечко.Здебільшого вдома до дитини звертаються по-особливому,всіляко скорочуючи її ім'я. Наприклад, дівчинку на ім'я Наталія називають Талою, Вероніку — Нікою або ж Вікою, Вірою тощо, а Ва­дима — Вадиком чи Дімою.Звертання до дитини звичним для неї ім'ям значно полегшує її взаємодію з педагогом, якого вона сприймає зазвичай як «чужу тьотю». Зняти нервове напруження під час адаптації до нових умов життя дитині допоможе іграшка, принесена з дому. Батькам не варто забороняти дитині брати із собою іграшку. Для дитини вона є певним підтвердженням того, що тут (у групі дитячого садка) її не залишать: її привели, а потім заберуть додому. Пев­ною мірою іграшку, принесену з дому, можна порівняти з клю­чами від нього. Лише слід подбати, аби іграшка не була надто яскравою, великою або незвичайною. Адже в такому разі на неї претендуватимуть також інші діти, а в результаті плакатимуть усі.Інколи дитина замість іграшки прагне взяти із особою предмет, який «засвідчує» її дорослість, особливо якщо мотивуючи до змін, батьки акцентують увагу на тому, що до дитячого садка йдуть до­рослі діти. У такій ситуації батькам варто подбати про те, щоб обра­ний дитиною предмет був безпечним для неї. Батьки, готуючи сина до дитячого садка, наголошували на те що дорослі ходять на роботу, а діти — у дитячий садок. Тож вранці хлопчик поклав до кишені в'язку ключів, адже він «як тато». Предмети, що становлять потенційну загрозу, як-от ключі, пе­дагог не дозволить дитині взяти із собою в групу і попросить маму забрати їх. Такі вимоги можуть обурити малюка, що вплине на його подальшу взаємодію з педагогом, зокрема дитина може відмовитися відвідувати дитячий садок. Допомогти дитині призвичаїтися до нових умов, крім особливої іграшки, можуть також інші речі, принесені з дому в групу дитячого садка. Улюблена кофтинка, з якою дитина звикла засинати, або ма­ленька подушечка чи навіть тарілочка і ложка, якими вона корис­тується вдома, заспокоюють ЇЇ, допомагають зберегти впевне­ність.

Кiлькiсть переглядiв: 94

Коментарi